Tuesday, November 30, 2010

藝術家的樣子 The look of an Artist

當我走回樓梯口時
看見有位很像藝術家的人
是一位來自澳洲的男子
照常,講了該講的東西
他二話不說的從包包裡拿出了一支筆給我
然後喃喃自語說這筆很髒髒什麼的
他的手也沒有停的在清理筆
我有一直跟他說沒關係
但是他還是繼續他的嘴巴和手
突然間,整支筆的彈簧彈了出來
大家都嚇了一跳
結果他很內疚,一直要修好
可是都修不好
我就說不如我拿回去自己弄好了
他說ok,但是還是拿了另一張卡片給我
他應該會覺得很糗吧?我也覺得很不好意思><’’

When I walk back to the stairs I saw 
a man who came from Australia, he looks like an artist.
As normal, 
I told him the things that I suppose to tell.
He took out a pen from his bag without 
saying a word and start muttering that 
the pen was dirty and others.
I told him it doesn’t matter but 
he kept muttering and cleaning until the 
spring came out from the pen.
Everyone was shocked and he felt so sorry to us 
and wanted to repair it but he could not.
I told him that I will bring the pen back to repair and he agreed.
He gave me another card to me.
He must have felt very embarrassing, 
and I was too.




No comments:

Post a Comment